Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 6:01 am

metsässä kirjoitti:Mistähän sellainen harhaluulo on peräisin,että ne jotka käyvät kokeissa eivät metsästäisi.
Monet kokeissa käyvät ovat kaikkein metsähulluimpia harrastajia.

Paras tuntomerkki koiran huonoudesta omistajalle on jos metsään tai kokeisiin on
on kurja lähteä.

Meidän metsästysseurassa on noin 11 ukkoo jotka on kovia koe miehiä.Joka vuosi meillä järjestetään myös pienpetokilpailu jäsenien kesken.Kertaakaan nämä koe miehet ei ole ilmoittanu yhen yhtä supia,eikä kettuja siihen kilpailuun.Kovia ovat kyllä porisemaan kun ei ole aina jäneksiä joita ajattais.Riistanhoitotyö jää aina meidän muitten huoleksi.En ole sanonut että kaikki koemiehet ei metsästäisi,mutta näin on ainakin meillä.Sitten kehutaan aina miten taas tuli pytty kokeista,mutta ilman meitä ei olis niin paljon heillä niitä"treeni jäniksiä"Toivottavasti näin ei ole muilla seuroilla asiat,ikävä kyllä meillä on.Taas mentiin ohi aiheen mutta niin sitä on menty ennenkin :D
mauni
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 8:46 am

Juu ei tässä mitään "kapinakenraaleita" olla ei sinne päinkään,mutta se minua ihmetyttää kyllä KOVASTI jos edes suomenajokoiran parhaaksi jotain YRITTÄÄ tehdä omalta osalta,niin miten V.... lailla se tekee noin KIPEETÄ jossain ,ja tämä eräs "Suuri" näyttää olevan kyllä sen verran sivistymätön,oiskohan se parempi laittaa niihin "suksiin" vähän enämpi "pitovoidetta",lipsuu niin helekutisti.Kysymys kuului mitkä oli koirasi heikkudet.
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 11:01 am

einniem kirjoitti:Juu ei tässä mitään "kapinakenraaleita" olla ei sinne päinkään,mutta se minua ihmetyttää kyllä KOVASTI jos edes suomenajokoiran parhaaksi jotain YRITTÄÄ tehdä omalta osalta,niin miten V.... lailla se tekee noin KIPEETÄ jossain ,ja tämä eräs "Suuri" näyttää olevan kyllä sen verran sivistymätön,oiskohan se parempi laittaa niihin "suksiin" vähän enämpi "pitovoidetta",lipsuu niin helekutisti.Kysymys kuului mitkä oli koirasi heikkudet.

Tee sitten myös jotakin, eläkä tyydy vain soittamaan suutasi näillä palstoilla :mrgreen:
kalkkis
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 12:05 pm

No sitähän tässä kalkkis juuri YRITETÄÄN,mutta jos minun kirjoitukset ei sovi joillekkin ,niin sille ei voi mitään,mutta sitähän ei tiedä kun päästään lyömään kalkkiksen kanssa "lahot päät" yhteen ja saadaan kehitettyä sellainen ajokoira josta puhutaan pitkään ja kadehtitaan kauan ja ei ole kuin vähän parantamista :lol: :lol:
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 12:17 pm

Mutta pitää lisätä vähän,siitä vain pidetään kiinni ,uppolumi ykkösiä on tultava ,koepäivän aikana ei saa Mettäinto laskea ja kettu on kuljettettava,tämmöstä yritetäään ,muussa tapauksessa tiemme eroavat :lol:
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 8:54 pm

tuskin moni sen enempää ampuu syksyssä junnuja alueiltaan kun kalakkis hoapaveeltä ja minä teältä meijän alueelta, joka syksy varmaan molempien junnu koajot lähentellöö sattoa, minäkin metästän ylleesä yksin ja vaikka annan ajjoakin aina väh. sen pari tuntia ennen koatoa niin kerkiää niitä silti aina jonkun päivässä pätkäyttämään, eiköhän kalakkiskin niinku minäki metästäny nytkin viime kauden loppuun asti, normaali talaven kelithän nuo oli ei sen ihmeellisempää, eiköhän nuo nykykoirat oo aivan riittävän hyviä pyyntihommiin en minä ainakaan tartte tämän kummempia mitä itellä on, jos huonoja puolia koiristani sanon niin tuo vanhempi kaksoisvalio keno ei tuo mulle kuin takajalan kun soa junnun kiinni mutta emännälle tuo koko jäniksen.
levender
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 9:07 pm

levender kirjoitti:tuskin moni sen enempää ampuu syksyssä junnuja alueiltaan kun kalakkis hoapaveeltä ja minä teältä meijän alueelta, joka syksy varmaan molempien junnu koajot lähentellöö sattoa, minäkin metästän ylleesä yksin ja vaikka annan ajjoakin aina väh. sen pari tuntia ennen koatoa niin kerkiää niitä silti aina jonkun päivässä pätkäyttämään, eiköhän kalakkiskin niinku minäki metästäny nytkin viime kauden loppuun asti, normaali talaven kelithän nuo oli ei sen ihmeellisempää, eiköhän nuo nykykoirat oo aivan riittävän hyviä pyyntihommiin en minä ainakaan tartte tämän kummempia mitä itellä on, jos huonoja puolia koiristani sanon niin tuo vanhempi kaksoisvalio keno ei tuo mulle kuin takajalan kun soa junnun kiinni mutta emännälle tuo koko jäniksen.

Nin työ varmaan ammutte ja muut kuolevaiset hoitelee ne pedot pois.Muistatteko myös omanne osan pedoista poistaa?
mauni
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 9:19 pm

ei teällä oo petoja, yksiäkään ketunjälkiä en viime talavenakaan nähny, jos tulloo niin soitan ollille niin pian jälet häipyy, en nykyään enneä ajata kettua kun on niin pahaset nuo autotki ettei niillä peäse hangessa mihinkään.
levender
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja zador päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 12:14 am

Voi, kun ihmettelen miksi joku voi surra kun muut ei tapa kettuja. Ihme ajatus malli koira miehelta. Oispa näin meilläkin. Hyvillä rakeilla saa kettu kannan nollaksi. Mulla kai tuntuu pahalta kun joku lahtaa ketun esim. narulla. Pitää yrittää ajatella harmin lomassa, että narulla saajankin on oikeus nauttia yhteisestä riistakannastamme. Huomaa, puhun ketunkin kohdalla riistasta. Se on erittäin suuri henkisen hyvin voinnin luoja meille kettumiehille, eikä ole ollenkaan hyvä jos joku lahtaa niitä vain tavoitteenaan tappaa se viimeinenkin. ps. Kyllä ne heikkouet näkkyy ja kuuluu. Saa hyvinni selville koe koirista jos viittii asiaan paneutua. Minä piän reppumiestä pikkusen riistakannan tuholaisena. Mutta on kai reppumiehissäki reenaajia jotka ei viimestä juoksiaa ammu?
zador
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 5:24 am

mauni kirjoitti:Meidän metsästysseurassa on noin 11 ukkoo jotka on kovia koe miehiä.Joka vuosi meillä järjestetään myös pienpetokilpailu jäsenien kesken.Kertaakaan nämä koe miehet ei ole ilmoittanu yhen yhtä supia,eikä kettuja siihen kilpailuun.Kovia ovat kyllä porisemaan kun ei ole aina jäneksiä joita ajattais.Riistanhoitotyö jää aina meidän muitten huoleksi.En ole sanonut että kaikki koemiehet ei metsästäisi,mutta näin on ainakin meillä.


Onpa sattunut 11 ukolle puhtaat jäniskoirat,kun eivät ole petoihin puutuneet.
Olisiko tämä jonkun mielestä koiran heikkous.
Taitaa olla aika harva petokanta,kun ei ole yhtään sattunut näille ukoille vahingossakaan
eteen juoksemaan.
Ihmeellistä on myös jos eivät tee minkäänlaista riistanhoitotyötä ruokintaa yms.
Tekevätkö yhtään mitään seuran eteen?


Myös jäniksenmetsästys on metsästystä. :wink:
Aihe katoaa. :oops:
Viimeksi muokannut metsässä päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 2:49 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
metsässä
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 5:57 am

[quote="levender"]tuskin moni sen enempää ampuu syksyssä junnuja alueiltaan kun kalakkis hoapaveeltä ja minä teältä meijän alueelta, joka syksy varmaan molempien junnu koajot lähentellöö sattoa, minäkin metästän ylleesä yksin ja vaikka annan ajjoakin aina väh. sen pari tuntia ennen koatoa niin kerkiää niitä silti aina jonkun päivässä pätkäyttämään, eiköhän kalakkiskin niinku minäki metästäny nytkin viime kauden loppuun asti, normaali talaven kelithän nuo oli ei sen ihmeellisempää, eiköhän nuo nykykoirat oo aivan riittävän hyviä pyyntihommiin en minä ainakaan tartte tämän kummempia mitä itellä on, jos huonoja puolia koiristani sanon niin tuo vanhempi kaksoisvalio keno ei tuo mulle kuin takajalan kun soa junnun kiinni mutta emännälle tuo koko jäniksen.[/quote]

Niis kokeis pitäis kiinnittää enemmän huomioo kun huono hakija löytää pian kaks ajettavaa ,
ja niihin jossa hyväl hakijal haut kestää.
Kumpaankin voi ola joku syy mist syytetään koiraa, tai kehutaan koiraa.
Jos mettäs juoksee 100 jänist ja koira niit ajaa joskus ei 60 -70 cm lumi ole välttämät pohjaan asti upottavaa.
Kerran kun oli lunta enemmän koira juoksi rusakon kiinni n.300 m juoksun jälkeen .
Samal päiväl ajoi jänist melkein 2 t sit ajo loppui jäniksen näin 4 kertaa ,menin kattomaan niin jänis oli käyttäny
ain samoi polkui ja löytyski kuolleena polult ,vaikeaa on saada jänist pysymään 60 -70 cm upottaval umpihankel.
Ennemmin mä epäilen niit muutaman minuutin hakui 60 cm lumel et lähteek yöjäljest ajo liian innokkaal koiral
joka ei lumes pääse niinkovin kun tarttis.
Monta kertaa 60 cm pehmeä lumi on liikaa perslähdöl jäniksen jalat jauhaa tyhjää.
vilskari
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 11:20 am

Zador,olenko mie sanonut että kaikki ketut pitäs ampua?Ja näillä meidän"rakeilla"ollaan suatu tuo suppo kanta aika pieneks tiällä päin.Vai pitääkö niittenkin antaa juosta?Taítaa kukkahattu ukkoja olla tälläkiin topiikilla.
mauni
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja mäki päivämäärä Ti Heinä 17, 2012 1:52 pm

Tuskin zador kovin "vihreä" on, yhteen aikaa oli raatokuvaa aikalailla. Kyllä koekoirilta otetaan supit pois siinä kuin muiltakin, (ehkä enemmänkin) mutta saa sinne vielä joku punaturkki jäädä juoksemaankin. Kehtaa piirinkokeeseen maaston ilmoittaa kun on joskus jälki nähty. Ja kuuluuhan se suomen luontoon, toisin kuin supi. Toivottavasti ketun pesien kesätyhjennystä ei monikaan sorru enää harrastamaan. Siinä se on oikein tosimiesten laji.. :evil: Ja jos aihetta pitää liipata niin aika ylärajalla tuo koiran korkeus on ja tietyllä kelillä tahtoo vähän haussa jollottaa, tietääpähän missä mennään vaikka olis tutka paskana. Ei pahasti, kyllä sen ajosta erottaa ulkopuolinenkin. Jonkun mielestä nämä ovat pieniä miinuksia. Kehuihin ei nyt aika, eikä tila riitä. Onko mauni tyytyväinen ? Tämä kun on sekä koe- että metsäkoira.
mäki
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja TeemuK päivämäärä Ke Heinä 18, 2012 4:39 am

zador kirjoitti:Voi, kun ihmettelen miksi joku voi surra kun muut ei tapa kettuja. Ihme ajatus malli koira miehelta. Oispa näin meilläkin. Hyvillä rakeilla saa kettu kannan nollaksi. Mulla kai tuntuu pahalta kun joku lahtaa ketun esim. narulla. Pitää yrittää ajatella harmin lomassa, että narulla saajankin on oikeus nauttia yhteisestä riistakannastamme. Huomaa, puhun ketunkin kohdalla riistasta. Se on erittäin suuri henkisen hyvin voinnin luoja meille kettumiehille, eikä ole ollenkaan hyvä jos joku lahtaa niitä vain tavoitteenaan tappaa se viimeinenkin. ps. Kyllä ne heikkouet näkkyy ja kuuluu. Saa hyvinni selville koe koirista jos viittii asiaan paneutua. Minä piän reppumiestä pikkusen riistakannan tuholaisena. Mutta on kai reppumiehissäki reenaajia jotka ei viimestä juoksiaa ammu?


Mää tietysti mitää muun suomen kannasta tiedä yhtää mitää, mutta täälä meilläpäi laitetaa täs 20km säteeltä joka vuos n.60kettua sileeks useamman porukan avittamana ja tuntuu että eipähä tuo kannan lasku täälä oo ainakaa näkyny aina ollu mitä jahdata. Mistä lie johtuu?
TeemuK
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja Rehellinen päivämäärä Ke Heinä 18, 2012 6:34 am

Jos saa palata alkuperäiseen aiheeseen, niin tuon mun nuorimmaisen sessen ikävin ominaisuus on aivan silmitön metsästysinto. Se kun kohdistuu aina oravista hirviin saakka. Varmaan hötkyilis norsujenkin perään, jos niitä vaan täällä päin esiintys. Eikä metsästä pois muuta kuin ampumalla, siis ajettava, jos sattuu oleen luvallista riistaa.
Rehellinen
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron