Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Heinä 15, 2012 9:02 am

[quote="einniem"]Jaahas näyttääpä taas ihmeelliseltä :lol: Niin onko ne rekisterissä olevat koirat muuttuneet yhtäkkiä RAKEIKSI,ei -&%¤#&£#- kyllä nuissa tauluissa on kaikki koirat olleet rekisterissä,minä jo säikähdin :lol: ,mutta miten se kalkikkis on ja Pappa ja kattinurin ,NYT jos ei ala tulla KOIRIESI HEIKKOUKSIA tähän foorumiin,kun sitä kerran on tässä kysytty, niin täytyy vetää johtopäätös jota ei viitsi tässä lausua,ja korpijalostuksesta vielä ,ei Jumalakaan tiedä mitä tulee kun kaksi koiraa yhteen pannaan,mutta sen tiedän ,että niitten molempien syytä toimia metsässä hyvin,eikä isoja virheitä,Eikä lumessa pelkkä "kahlaus" riitä siellä pitää tapahtua myöskin,nämä on niitä JALOSTUSKOIRIA jos ne sen tekee,elekkääkä S...... vetäkö enään sitä paljasta keliä tähän.[/quote]

Miksei paljaan kokeist saa puhuu .
Jokirinteen Rami on tähtivalioon oikeuttavat ykköset ajanu kahdel peräkkäisel päiväl 60 ja 70 cm lumes.
Moni koira on parhaat tulokses ajanu keleil mitä ei ole kun muutama kerta .
Moranki paras tulos oli suurimmal lumel ja tais olla Voittajan Paronittarelki ,korjatkaa jos olen kattonu väärin.
Eteläs on paljaan kelei useammin eli sauvakävelyy pystyy kauemmin harrastamaan kun hiihtoo.
Ainakin munmielestäni vehkeitten tarttee sopii työhön mitä jatkuvast joutuu tekemään.
Mul ei ole moottorikelkkaa eikä tulis vaik voittaisin lotost mitä sil tekee jollei ole lunta.
Kaikki nää koirat on hyvii, mut joskus tuurii tarttee olla enemmän kun toisel kertaa, joskus riittää vähempikin tuuri.
vilskari
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Su Heinä 15, 2012 9:28 am

No se on vilskari siksi ,kun nämä maanpäälliset jumalat alkaa siitä heti itkeen ,tottahan nyt herra paratkoon jalostuskoiran pitää paljaalla pystyä koviinkin suorituksiin,mutta uppolumi paljastaa KAIKEN mistä koira on tehty.
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä Su Heinä 15, 2012 9:41 am

Kyllä se on minun ja pennunostajien välinen asia tuon nartun heikkoudet.Pennunostajat maksaa rahalla pennut jotka täältä lähtee joten kannan kyllä vastuuni sitä älä epäile einniem.No sanotaan sen verran että sataan pisteeseen muutama piste matkaa,semmonen 7 haukusta.
kattinurin
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Su Heinä 15, 2012 9:47 am

Se vaan on kattinurin niin minä epäilen AINA :) Niin kauan kuin sen itse totean tai kaveri SUORAAN sen kertoo,on niin monta kertaa kehuttu suu vaahdossa sitä sun tätä ,mutta kun menty tarkistaan alkaaa SELITTELYT,mutta hyvä jos vastuun tunnet ,vielä parempi kun vastaa suoraan esitettyyn kysymykseen,vai mitä.
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä Su Heinä 15, 2012 10:00 am

Kyllä vastasin,ei tämä niin vaikeaa ole.Ojalan laskuopilla mennään.7+3=10.Eli kympin haukkuun on vielä matkaa.No sen verran vielä että petojahtiin tuota narttua käytetään eikä se aja jänistä niin sen takia sinun mielestä einniem monttuun laitettava paskahan se on.Siinäpä sitä heikkoutta.
kattinurin
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Su Heinä 15, 2012 10:22 am

einniem kirjoitti:Se vaan on kattinurin niin minä epäilen AINA :) Niin kauan kuin sen itse totean tai kaveri SUORAAN sen kertoo,on niin monta kertaa kehuttu suu vaahdossa sitä sun tätä ,mutta kun menty tarkistaan alkaaa SELITTELYT,mutta hyvä jos vastuun tunnet ,vielä parempi kun vastaa suoraan esitettyyn kysymykseen,vai mitä.

Jos itse tekee vilunkia ei silti tartte epäillä, jotta kaikkii harrastajat on samanlaisia :mrgreen:
kalkkis
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja jahtikoira päivämäärä Su Heinä 15, 2012 10:59 am

Eivät ne koekoirat sen parempia koiria ole kuin reppumiestenkoirat.
Nykyään kun tuolla koepaikalla kuuntelee ihmisiä niin valitettavasti kukaan ei puhu enää metsästyksestä vaan kun sen koiran kanssa mennään metsään niin puhutaan vain ajattamisesta ja treenamisesta.

Ennen miehet ja koirat oli rautaa nyt voi sanoa että ovat melko pehmeitä.
jahtikoira
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja köljä päivämäärä Su Heinä 15, 2012 11:39 am

Olin itsekin nuorena innokas metsästämään. Oikeastaan koko metsästyspäivän saldo ynnättiin sillä, tuliko saalista reppuun. Tuomarikortti on ollut taskussa jo liki 30 vuotta ja omien koirien kanssa on käyty kokeissa. En nykyään enää juurikaan jänistä ammu. Olen kuulunut näihin treenaajiin ja ajattajiin jo kauan. Mutta se on harhakäsitys, että vaatimustasoni koiran toimimisen suhteen olisi lieventynyt. Päinvastoin, kun aloin toimimaan tuomarina, näin sellaisia koiria, joiden kaltaisia halusin itsellenikin. Tiesin kuitenkin heti, että niitä ei tule jäniksiä ampumalla, vaan sitkeällä treenaamisella. Koiralla pitää tottakai olla perusominaisuudet suht koht kunnossa. Jokaisen treenipäivän jälkeen lasken tarkkaan, en sitä monestiko näin jäniksen, vaan montako kertaa se oli ampumahollilla. Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki halua osallistua koetoimintaan, vaan nauttivat metsästyksestä. Eiköhän pääasia ole kuitenkin se, että jokainen on tyytyväinen koiraansa, jonka kanssa harrastaa. Olen nähnyt reppumiehillä useita hyviä koiria, mutta melko paljon on joukossa niitä, joilla en itse kokeissa starttaisi.
Meni pikkuisen ohi otsikosta, mutta oli pakko vastata "jahtikoiralle".
köljä
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja einniem päivämäärä Su Heinä 15, 2012 11:49 am

Nyt kai sitä on kysyttävä missä se sinun VILUNKIS piilee????? Minä en voi tietää mikä se on ????? Mutta hyvä on kertoa minulle kun sinä sen kerran tiedät mikä on MINUN VILUNKI ,kun kerran en sitä itse TIEDÄ?????????Mutta vielä on muutama muukin kysymys VASTAUSTA vailla :) Ei kattinurin sellainen koira joka petoa ajaa paska ole, ei sinne päinkään ja jos vielä uppolumessa ajaa ,niinkuin kettu koira taitaa joutua tekemään,mutta oletko edes hallunnut,että se jänistä ajaisi?,tämä maanpäällinen jumala tietysti toivoisi,ettei se ajaisi jettua lainkaan :) ja eihän 7 haukkunumero paska ole kymmppiä ei kuule kuin Jallulta silloin tällöin ja joskus myös joiltain muilta.Kysymys kuuluu vieläkin, mitkä ovat koirasi heikkoudet.
einniem
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja p12270 päivämäärä Su Heinä 15, 2012 4:12 pm

einniem kirjoitti:Se vaan on kattinurin niin minä epäilen AINA :) Niin kauan kuin sen itse totean tai kaveri SUORAAN sen kertoo,on niin monta kertaa kehuttu suu vaahdossa sitä sun tätä ,mutta kun menty tarkistaan alkaaa SELITTELYT,mutta hyvä jos vastuun tunnet ,vielä parempi kun vastaa suoraan esitettyyn kysymykseen,vai mitä.


Näitä kirjoituksiasi lukiessa minusta on ruvennut tuntumaan siltä että sinulla on suu vaahdossa niitä laatiessasi. Sellaiselta tämä sinun tyylisi näyttää!
p12270
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Su Heinä 15, 2012 5:05 pm

p12270 kirjoitti:
einniem kirjoitti:Se vaan on kattinurin niin minä epäilen AINA :) Niin kauan kuin sen itse totean tai kaveri SUORAAN sen kertoo,on niin monta kertaa kehuttu suu vaahdossa sitä sun tätä ,mutta kun menty tarkistaan alkaaa SELITTELYT,mutta hyvä jos vastuun tunnet ,vielä parempi kun vastaa suoraan esitettyyn kysymykseen,vai mitä.


Näitä kirjoituksiasi lukiessa minusta on ruvennut tuntumaan siltä että sinulla on suu vaahdossa niitä laatiessasi. Sellaiselta tämä sinun tyylisi näyttää!

Taitaa roiskua ihan rinnuksille asti :lol:
kalkkis
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja Pekka54 päivämäärä Su Heinä 15, 2012 5:48 pm

nuorilla kapinallisilla kautta historian on ollut tapana kyseenalaistaa vallallaolevia käsityksiä? :cry: :wink:
Pekka54
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Su Heinä 15, 2012 7:50 pm

Täällä joku ihmetteli miksi jotkut vaan ajattaa,eikä metsästä koirallaan.

Huonolla koiralla voi metsästää koko kauden. :wink:

Kunnollisella ajokoiralla ei voi paljon metsästää,kun jänikset loppuu alueelta,tai jäniksiä
on padassa ja pakasteessa kyllästymiseen asti. :shock:

Kelpaisiko tuo jonkun koiran heikkoudeksi? :mrgreen:
metsässä
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 2:47 am

kalkkis kirjoitti:
p12270 kirjoitti:
einniem kirjoitti:Se vaan on kattinurin niin minä epäilen AINA :) Niin kauan kuin sen itse totean tai kaveri SUORAAN sen kertoo,on niin monta kertaa kehuttu suu vaahdossa sitä sun tätä ,mutta kun menty tarkistaan alkaaa SELITTELYT,mutta hyvä jos vastuun tunnet ,vielä parempi kun vastaa suoraan esitettyyn kysymykseen,vai mitä.


Näitä kirjoituksiasi lukiessa minusta on ruvennut tuntumaan siltä että sinulla on suu vaahdossa niitä laatiessasi. Sellaiselta tämä sinun tyylisi näyttää!

Taitaa roiskua ihan rinnuksille asti :lol:

Kalkkis se vaan heittelee noita älyvapaita kommentteja,kun mies ei kehtaa vastata topiikin kysymykseen.Täällä on nyt käyny ilmi eräitten taholta että on melkein synti METSÄSTÄÄ koiralla.Mihinkä tää maailma ON MENNY,eikö pentele suomalainen mies ole metsästäny tuhansia vuosia.Nyt vaan Treenataan koiria pyttyjen eteen tiukalla ilmeelllä.Kuten olen jo maininnu se on hyvä jos käy kokeissa,mut ei kannata aina aliarvioida semmoista koiraa jota käytetää pelkästään METSÄSTYKSEEN.Hyvät immeiset ei niitä jäniksiä ammuta joka kerta,eikä myöskään muutakaan riistaa.Samalla lailla myökin niitä koiria treenataan,eli metsää ja pitkiä ajoja.Luuletteko että se riista ammutaan heti minuutin ajon jälkeen?Koiran annetaan ajaa AINA täyspäivä kun se mehtään piästetään.PS KOIRAN PITÄÄ MYÖS PELATA SIELLÄ UPPOLUMESSA NIINKUIN MYÖS SULALLA.
mauni
 

Re: Kerro mitkä ovat koirasi heikkoudet

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ma Heinä 16, 2012 5:09 am

Mistähän sellainen harhaluulo on peräisin,että ne jotka käyvät kokeissa eivät metsästäisi.
Monet kokeissa käyvät ovat kaikkein metsähulluimpia harrastajia.

Paras tuntomerkki koiran huonoudesta omistajalle on jos metsään tai kokeisiin on
on kurja lähteä.
metsässä
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron