Suomenajokoiran korkeus

Asiaa näyttelyistä, koiran esittämisestä ja muuta näyttelyihin liittyvää porinaa

Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja KTT päivämäärä Ma Maalis 21, 2011 3:10 pm

Minulla on 9 kk ikäinen suomenajokoira narttu ja kun sen itse mittaa, niin saan korkeudeksi 58 - 59 cm.

Jos kehässä tuomari mittaa 59 cm onko tulos armotta HYLÄTTY - vai onko tuomareissa eroa antaako ne mennä läpisormien ja alentaa arvostelutulosta muuten.
KTT
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Maalis 21, 2011 5:17 pm

jos narttu on todellakin 59cm,(uskon et mittaat liikaa niskasta :wink: )ni sehän vie palkitaan :idea: mutta jos mitataan 59,5cm,on tulos nolla..57,5-58cm otetaan vie sertit et pätkähtää 8) muutenkin nartut sais olla ylärajalla,ovat yleensä tosi hyviä emiä.samaten jos kolli on alle 61cm,se kuuluu pentuluokkaan :mrgreen:
ramaani
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ma Maalis 21, 2011 9:18 pm

ramaani kirjoitti: muutenkin nartut sais olla ylärajalla,ovat yleensä tosi hyviä emiä.samaten jos kolli on alle 61cm,se kuuluu pentuluokkaan :mrgreen:


äläs nyt ramaani, eikös muurivuorenkin kantanartut ollu paremminkin keskikokoisia tai sen alle? Omalle kohta 2v nartulle mitattiin lauantaina 56cm korkeutta. Mun makuun just sopiva tuollainen suht kevytrakenteinen koira. Sehän menee hanki keleillä siinä pinnassa (jos malttaa mennä).
Ajukki
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja KTS päivämäärä Ti Maalis 22, 2011 7:57 pm

KTT kirjoitti:Minulla on 9 kk ikäinen suomenajokoira narttu ja kun sen itse mittaa, niin saan korkeudeksi 58 - 59 cm.

Jos kehässä tuomari mittaa 59 cm onko tulos armotta HYLÄTTY - vai onko tuomareissa eroa antaako ne mennä läpisormien ja alentaa arvostelutulosta muuten.



ei hylkää...suosittelen että harjottelet hyvin kehäkäyttääntymisen nii sillä pelaat jo varman tuloksen ku kysymyksessä on etenki narttu koira.
KTS
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja Neutralday päivämäärä Ti Maalis 22, 2011 11:28 pm

Eikös aikoinaan suomenajokoiran ihannekoot menny näin uros 57cm ja narttu 54cm. Mikä lie että nyt tuommonen ei oo oikein koirakaan.. Itellä on urkki 57-58cm ja ketulla pakkaa kiire olemaan edessä. Joskus on etumatka tyystin loppunut, ketun kannalta huonoin seurauksin :)
Neutralday
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja Epe päivämäärä La Huhti 30, 2011 6:22 pm

Tee XXX Joko temppu ! Teipillä säkämittaan neula kiinni, koira oppii tietämään kun mitta tulee selälle pudotta oma aloitteisesti säkää alas.
Näin tehtiin Jokolle Viken autotallissa Oulussa.
Epe
 

Re: Suomenajokoiran korkeus

ViestiKirjoittaja Satu Muranen-Granö päivämäärä Ma Touko 16, 2011 2:00 pm

Meillä on ajokoiranarttu, jolla on ikää 8 kk, mutta korkeutta jo 59 cm. Mitattu mittakepillä. Pitää käydä kokeilemassa junnuluokassa, mitä saadaan.
Satu Muranen-Granö
 


Paluu KEHÄNLAIDALTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron