Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

Asiaa ja jutustelua muista ajokoiraroduista.

Minkä ajokoiran valitsen jänisjahtiin?

Venäjänajokoira
10
13%
Dreeveri
13
17%
Beagle
9
11%
Istrianajokoira
0
Ei ääniä
Posavinanajokoira
3
3%
Eestinajokoira
5
6%
Italianajokoira
0
Ei ääniä
Hamiltoninajokoira
0
Ei ääniä
Kreikanajokoira
1
1%
Petit basset griffon vendéen
3
3%
Schillerinajokoira
0
Ei ääniä
Plotthound
0
Ei ääniä
Luzerninajokoira
1
1%
Mäyräkoira
3
3%
Smoolanninajokoira
0
Ei ääniä
Serbianajokoira
0
Ei ääniä
Sveitsinajokoira
1
1%
Sekarotuinen, mikä?
0
Ei ääniä
Joku muu, mikä?
27
35%
 
Ääniä yhteensä : 76

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja jänönsurma päivämäärä Pe Tammi 13, 2012 2:02 pm

mauni
Enhän minä missään kohtaa sanonut, että kaikki reppumiesten koirat olisi automaattisesti huonompia. Niitä on hyviä ja vähän heikompia ja tuo meidän nyt vaan oli semmoinen heikompi. Ei sillä olisi kokeisiin kannattanut mennä, mutta sillä tuli kuitenkin jänis toisinaan. Siksi se jäi "vain" reppikseksi. Sellaisilla koirilla saa saalista ja siksi ne pysyvät silti muonavahvuudessa, vaikka niillä ei koskaan kokeisiin mentäisikään. Jos se meidänkin eka 9v elänyt ei-koekoira olisi ollut huono koira, niin eihän sitä olis niin kauan pidetty. Kun taas se 11v elänyt jäi myös reppukoiraksi, mutta sillä vaan olisi ollut rahkeet myös niihin koeykkösiin.

Hyvä koekoira toimii yleensä hyvin metsälläkin, mutta kaikki metsällä toimivat eivät toimi kokeissa. Ihan yksinkertaisuudessaan näin. Ja on paljon niitä hyviä mitä ei vaan omistajalla tule vietyä koskaan kokeiltavaksi...
jänönsurma
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Pe Tammi 13, 2012 4:14 pm

Tuota lunta kolatessa(20cm) tuli mieleen että nyt taitaa alakoo reeverien kelit..... :roll:
miinustaja...
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja passi päivämäärä Pe Tammi 13, 2012 8:46 pm

Nyt mauni ymmarsin että olet sanut sen ainoan KVA koiran valmiin valiona.Kyllä koe koirallakin voi riistanhoitoa tehdä.
passi
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Pe Tammi 13, 2012 11:36 pm

passi.mikähän on siinä että kun myö lähetään kavereitten kaa metälle,ja mä kysyn mikä koira otetaan?niin jiäp aina kva tarhaan.mulla kuiteskiin on kaverina yli viisi ukkoa jotka omistaa ajokoetuomari kortin ja plus muut ukot.ja tää kva suokki ajo valioksi 6 käynnillä,ei turha koira.mut ihme kyllä taitaa nuo reppumiehen koirat kelvata tuomareillekkin.joskus ottaa pannuun kun vähätellään koiria jotka ei ole käynny kokeissa,mut kyl ne hiljenee kun kuulevat korpien kuiskintaa....
mauni
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja E.K päivämäärä La Tammi 14, 2012 12:11 am

nehän pitää sun mauni viedä kokeisiin niin pääsevät jatkaan geenejään eteenpäin. eikös se siinä oo kokeissakäynnin idea että parhaat/hyvät jatkavat sukuaan. Rodun parhaaksihan siinä töitä tehdään. kokeile kerran saatat innostua.
E.K
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä La Tammi 14, 2012 7:11 am

kyllä ne on jatkana sukua ilman kokeitakin.näkyy tuo kokeissa käyminen olevan aika liian totista touhua ,ainakin eräillä...millonka syytetään tuomaria,millonka epäpäteevää semmoista ym...kun ei ole tessu pärjänny,kaikki kun ei tajua sitä ,että koira ei ole kone!Olen ollu kymmeniä kertoja kokeissa maasto oppaana ja sanon tään että liian totiseksi on homma männä.
mauni
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä La Tammi 14, 2012 12:44 pm

mauni kirjoitti:passi.mikähän on siinä että kun myö lähetään kavereitten kaa metälle,ja mä kysyn mikä koira otetaan?niin jiäp aina kva tarhaan.mulla kuiteskiin on kaverina yli viisi ukkoa jotka omistaa ajokoetuomari kortin ja plus muut ukot.ja tää kva suokki ajo valioksi 6 käynnillä,ei turha koira.mut ihme kyllä taitaa nuo reppumiehen koirat kelvata tuomareillekkin.joskus ottaa pannuun kun vähätellään koiria jotka ei ole käynny kokeissa,mut kyl ne hiljenee kun kuulevat korpien kuiskintaa....

Minkä ikäinen suokki on?
Ajaako kettua ja jänistä?
metsässä
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä La Tammi 14, 2012 9:45 pm

nyt tulloo 8 vuotta suokki ja venakot 9 ja 6.Suokki jänis verinen mut tappaa supitkin.
mauni
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja passi päivämäärä Su Tammi 15, 2012 1:00 pm

Mauni .Eihän sinun tarvi kokeen jälkeen moittia tuomareita kun antaa niiden arvostella kirjan mukaan,mutta jos yrittää saada puhumalla enämpi mihin koira sinä päivänä pystyy niin tuleehan siitä totista touhua kun ei saa tahtoaan läpi(AINAHAN VIKA ON MUUSSA KUN KOIRASSA). Kannatta kokeilla sinunkin käydä kokeissa niin ymmärrät sen tarkotuksen tarkemmin vois vaikka Kuusamosta tuulla joskus astutus sunkin koiralle kun saa vuosikirjasta tai koirantietokannasta lukea koiran metsästystaitoja.
passi
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 8:15 am

passi kirjoitti:Mauni .Eihän sinun tarvi kokeen jälkeen moittia tuomareita kun antaa niiden arvostella kirjan mukaan,mutta jos yrittää saada puhumalla enämpi mihin koira sinä päivänä pystyy niin tuleehan siitä totista touhua kun ei saa tahtoaan läpi(AINAHAN VIKA ON MUUSSA KUN KOIRASSA). Kannatta kokeilla sinunkin käydä kokeissa niin ymmärrät sen tarkotuksen tarkemmin vois vaikka Kuusamosta tuulla joskus astutus sunkin koiralle kun saa vuosikirjasta tai koirantietokannasta lukea koiran metsästystaitoja.

Passi,olet kyllä ihme mies.Mie en ole puhunu tuomareita ympäri.katos ne on olleet mun kaa METÄLLÄ ainoastaan.LUE SINÄ VUAN OMAS KOIRAN METÄSTYS TAITOJA VAIKKA REGINASTA.MUN EI TARVII TODISTAA MITÄÄN;SENKUN AUKASEE LINKUN JA NAUTIN METSÄSTYKSESTÄ.PS HYVÄÄ JAHTI KAUDEN LOPPUA AJOKOIRAVÄELLE
mauni
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja passi päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 3:54 pm

Mauni kirjoitti.

kyllä ne on jatkana sukua ilman kokeitakin.näkyy tuo kokeissa käyminen olevan aika liian totista touhua ,ainakin eräillä...millonka syytetään tuomaria,millonka epäpäteevää semmoista ym...kun ei ole tessu pärjänny,kaikki kun ei tajua sitä ,että koira ei ole kone!Olen ollu kymmeniä kertoja kokeissa maasto oppaana ja sanon tään että liian totiseksi on homma männä.

Mä meinasin ettei sun tarvi syylistyä samaan mihin muut tiukka piposet syylistyy......
passi
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja KTS päivämäärä La Maalis 17, 2012 1:52 pm

kuka se tämä mauni on??? kovat on kyllä puheet voisin kysellä muutamalta venakkomieheltä että onko niissä katetta....hyvä jos on nuin kovat koirat ei siinä mitään.
KTS
 

Re: Mikä ajokoira jänisjahtiin? Mielipiteitä kaivataan.

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Maalis 17, 2012 3:38 pm

ittellä ollu 6 suokkia ja yhtään ei tarvinnut lääkärillä käyttää paitsi rokotukset. Anteeksi virhe,viimeisellä oli kapi kun tappeli kahteen otteeseen kapiketun kanssa muuta sen lopetin terveenä 10,5v iässä
Papana
 

Edellinen

Paluu MUUT RODUT

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron