Kelin ja ajettavan vaikutus

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä La Huhti 28, 2012 11:15 am

Kyllä mä ajoo seuraisin tarkemmin kun koiraranomistajat edes antais.
Olen usein koiran ajost kiinni ottanu erän lopus.
En mä lähde koiraa hännäst kiinni yrittämään mä annan koiran juosta mua päin.
Jäniksenkin pitäis näkyy koiran edes eikä takana. :D

Katso mis koirat kilpailee, jollei ole merkintää kohdas 52 koira on voinu ajaa suuremmil mettäalueol mis ei ole kun
yks tie ja koira on viety kauemmas tieltä,eikai silloin tiel kannata olla.
Silloin jos teitä on teitten perään omistajal olis hyvä kun tuomarit olis teitten välis jossain tiheikös ettei sielt näe
mitä koira tekee.
Kohdan 52 numero on tärkeä olla hyvä siel mis siin kohtaa on usein numero.
vilskari
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Huhti 28, 2012 11:40 am

vilskari kirjoitti:Kyllä mä ajoo seuraisin tarkemmin kun koiraranomistajat edes antais.
Olen usein koiran ajost kiinni ottanu erän lopus.
En mä lähde koiraa hännäst kiinni yrittämään mä annan koiran juosta mua päin.
Jäniksenkin pitäis näkyy koiran edes eikä takana. :D

Katso mis koirat kilpailee, jollei ole merkintää kohdas 52 koira on voinu ajaa suuremmil mettäalueol mis ei ole kun
yks tie ja koira on viety kauemmas tieltä,eikai silloin tiel kannata olla.
Silloin jos teitä on teitten perään omistajal olis hyvä kun tuomarit olis teitten välis jossain tiheikös ettei sielt näe
mitä koira tekee.
Kohdan 52 numero on tärkeä olla hyvä siel mis siin kohtaa on usein numero.

ei kohdas52 tarvii siltikään olla edes numeroa vaikka teitä olisi vierivieres,jollei jänis käytä teitä.menee vain yli ja jos yli menee niin en lue sitä vielä tie tai este työskentelyksi. mutta jos koira sujuvasti ajaa tiet ja kaikki ni sitten vaan hyvä nro kehiin.edellyttäen että jänis on mennyt tietysti ensin :mrgreen:
Papana
 

Re: Kelin ja ajettavan vaikutus

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Su Huhti 29, 2012 7:49 am

Jos seisoo mettäs ei näekkään mitä tiel tapahtuu,silloin ei kohtaan 52 tule mitään.
Yks koira sai tääl elämäs ensimmäiset ajolöysyys miinukset juur sentakija kun toinen tuomati oli tienvieres ja
mä koiranomistaja ja toinen tuomari n 150 m pääs tiellä jänis tuli mettäst ja lähti tiel tulles toiseen suuntaan
koira käänty samaa tietä toiseen suuntaa ja ajoi haukkuen.
Sama koira oli senjälkeen ajolöysyys miinuksii saanu.
Siin samal tiel näin jäniksen 3 kk ja 18 p vanhal koiral 4 kertaa ,näytin sel ain mist jänis hyppäs mettään
neljännen kerran kun näin jäniksen pentu oli hukannu sen sinne kalliol ,tuli kyllä siihen tiel ,lähdin mettäst pois
olisin voinu sen laittaa viel jatkamaan ajoo.
Ajettava pitäis pyrkii näkemään ja siks on parempi kun seisoo tien vieres ,neljännest havaintokerrast otin
jäniksest kuvan niin päivä oli 24.8 .2011
Annoin koiranomistajan kuunnella sen ajoo puhelimest.
Saman pennun hakuu kun seurasin Garminil näin et tutka teki sellast sykkyrää et täytyy mennä lähel ilman
tutkaa ei olis tienny et koira löysi jäniksen ,kun olin puhelimes juttelemas niin kuulin kun jänis rääkäsi
juoksin äkkiä paikal niin nuori koira ei kerinny tappaa jänist mä päästin jäniksen karkuun.
vilskari
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa