Jalostuskatselmus ajokoirille

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ti Heinä 08, 2008 10:03 pm

Tää jalostuskatselmus on hyvä idea,mut varhaiskypsä pystyy hyvin 30 min ajamaan narttu 4 kk uros 4,5 kk .
Eli vois ottaa 2 -20 min erää tietyst haus auttaen .
eli ala ikä 4 kk ja ylä 6 kk
ja sit sarja 6kk - 8 kk
ja sit sarja 8 kk -10 kk
esim jos ikähaitari on samas sarjas 6 kk -10 kk täs 4 kk koira oppii jo paljo jos on oppiakseen.
vilskari
 

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Heinä 08, 2008 10:11 pm

vilskari kirjoitti:varhaiskypsä pystyy hyvin 30 min ajamaan narttu 4 kk uros 4,5 kk .


Mihinköhän tämäkin perustuu, että nartut olisivat varhaiskypsempiä kuin urokset? Itse sanoisin mainitun ominaisuuden olevan enemmän yksilöllistä kuin sukupuolisidonnaista.
Antti
 

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ke Heinä 09, 2008 7:36 pm

Nää on vaa omast kokemukest niist kun on mul ollu ,mä en opeta jollei nuorena näytä et kannattaa ,laitan pois ja annan muitte yrittää .
Kyl mä sentään kenoo veikkaan mut lottoo en ,enkä koirist yritä ajankans.
Viimeksi muokannut vilskari päivämäärä To Heinä 10, 2008 4:31 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vilskari
 

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä To Heinä 10, 2008 4:18 pm

[quote="vilskari"]En huomannu sanoo et mä kerroin vaa niist kahdest minkä kans mä oen mettäs juossu.eli Miiarinteen Masi 4,5 kk Pitkätarhan Toive 4 kk
kyl pennut aikasemminki ajavat mut tääl kunnei tul lunta jäniksii ei löydy.
lumettomana aikana viimevuonna näin 2 jänist lähtevän makuult .
Kävelen väh noin 6-15 km päiväs ja olen melke joka päivä mettäs ,nykyään vaan kettumettäs .[/quote]
Tääl taas on rusakkoi paljo mut ei kannat autojen joukos antaa koiran ajaa jos tahtoo muunnaski mettäs juosta eikä oo varakoiraa .
Kerron yhdest reisust kun oltiin rusakkojahdis vieraana alueel mi pellot oli kauempaa asvalttiteist.siel yhdel vanhal koiral ammuttiin yks , Masil 2 ja tää n 4 kk pentuki löysi 2 rusakkoo toien viel iltapäiväl n klo 15 aikaan.Voi olla et siel mis jäniksii on enemmän siel pennut löytää helpol ja ajavat nuorempana ja jänis löytyy helpost mut rusakkoi ei .
vilskari
 

Edellinen

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron