sertin kerääjät

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

sertin kerääjät

ViestiKirjoittaja ajokoira/harmaa mies päivämäärä Ke Maalis 14, 2007 8:09 pm

olen tässä seuraillut noita näyttelytuloksian ja olen ihmetellyt että valmiit muotovaliot ottavat niitä sertejä vastaan.onko tuo systeemi muuttunut jotenki.kun ennen valmiin koiran omistaja ei ottanut niitä sertejä kun ne oli jo täynnä.tympäsee kattoa kun samat koirat saa aina vain niitä varaserteja yksitoisensa jälkeen.en ole näyttelyissä laukannu enkä tiedä nota jutskia kunnolla.SUOMENTAKAA!!
ajokoira/harmaa mies
 

Re: sertin kerääjät

ViestiKirjoittaja alien päivämäärä Ke Maalis 14, 2007 9:01 pm

[
Viimeksi muokannut alien päivämäärä Ti Maalis 29, 2011 10:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran
alien
 

ViestiKirjoittaja alien päivämäärä Ke Maalis 14, 2007 9:14 pm

^
Viimeksi muokannut alien päivämäärä Ti Maalis 29, 2011 10:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran
alien
 

ViestiKirjoittaja ajokoira/harmaa mies päivämäärä Ke Maalis 14, 2007 10:24 pm

Nytpä tiedän.
ajokoira/harmaa mies
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä La Maalis 17, 2007 11:42 am

Minun jakeluun ei mäne se että koira voi alta kaks vuotiaana saada enemmän kuin kolme sertiä Mikä hyöty tämmösellä säännöllä on.Kyllä se harmittais kun ois viimeistä sertiä hakemassa ja se mänis sellaselle koiralle jolla jo on kolme sertiä tulis vaan turhaa taas ylimääräinen näyttely käynti ja se maksaa.
ajo120
 

On siinä jotain järkeä

ViestiKirjoittaja kultaturkki päivämäärä La Elo 25, 2007 2:01 am

Meillä on ajokoiran lisäksi aivan eri rotuinen koira. Se on suosittu näyttelyrotu ja osallistujamäärät ovat lähes aina 20-30 yksilöä/näyttely. Silloin tuo sertien napsiminen ei ole ihan säännönmukaisesti vain parin koiran onni, vaan kilpailua todella on ja silloin saatu serti on aina hieno saavutus. :)

Toisin on niillä erikoisemmilla roduilla, joita osallistuu tyyliin 5 kpl tai vähemmän. Niissä sillä entisellä rajoitetulla tyylillä tuli muotovalioita joskua hieman enemmän, kuin "oli tarkoitus". Hieman karrikoitu esimerkki, jonka en toivo kuohuttavan suuresti tunteita, on vaikkapa tällainen: Nippe on osallistunut kymmeneen näyttelyyn, joista kuudesta on laatuarvostelussa tullut eh ja kolmesta eri ja on myös yksi h. Nippe on osunut onnekkaasti juuri niihin kisoihin, joissa ei muut enää ole voineet sertiä ottaa vastaan. Joten siitä tulikin mva. :o

Niin. Eihän se aina kivaa ole, kun omalle kohdalle osuu se, että serti menee edelliselle, mutta siinähän olen oppinut entisestään arvostamaan nykyisiä muotovalioita. Ja minäkin olen niitä ihmisiä, joka tykkää näyttelyreissuista ja käy niissä ihan harrstuksena, vaikka junnumme on jo kaksi sertiä saanutkin. :D
kultaturkki
 


Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa