Ihastuin näyttelytuomariin Halsualla

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Elo 11, 2006 9:53 pm

susihukkanen kirjoitti:Tuntuu jännältä että joku säästelisi omaa nahkaansa ja kehuu miten hieno pentue syntyi, jos epämääräisen näköiset pennut vaan listitään muina miehinä

Kuule, jompikumpi nyt ei ymmärrä suomenkieltä. Varmaan minä, mut se mitä oon kirjoittanut, on minun ajatuksia, myös sen vähäisen kasvatustyön osalta, jota olen tehnyt. Sorry, vielä kerran, jos olen polkaissut tietämättäni sinun varpaille. Noin yleensä, tasoissa ollaan, minun kasvatteja on yksi mva/22 pentua. Sinun (+ isukin) 75/5*ajok1.
Me ollaan ymmärretty kasvattajakurssi näköjään eri tavalla. Pitäisköhän minun käydä parsimassa :wink: :lol:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja J Savolainen päivämäärä Pe Elo 11, 2006 10:32 pm

Näillä isottelevilla nettisankareilla saattaap vain sus syyä evväät ja mennä suu supulle kun naama on näkyvissä. Siinä saattap se sus muutuahi lammaskaritsaks nättelyyleisön eessä. Jotta elähän turhaa vaivauvvu vouhottammaan ja enne aikojaan.
J Savolainen
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä La Elo 12, 2006 9:11 am

J Savolainen kirjoitti:Näillä isottelevilla nettisankareilla saattaap vain sus syyä evväät ja mennä suu supulle kun naama on näkyvissä. Siinä saattap se sus muutuahi lammaskaritsaks nättelyyleisön eessä. Jotta elähän turhaa vaivauvvu vouhottammaan ja enne aikojaan.


Elä sano! Voi ne hyvinni uskaltaa...

Se on kuule pelottava yhistelmä ku on usseempi piikeli koppelissa, ja kaikki rapalöysiä ja vihasia...
ES
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Elo 12, 2006 5:47 pm

Kyllä jaksaa isotella "susihukka"...taitaa olla vielä pikku-hukka!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä La Elo 12, 2006 6:35 pm

Anonymous kirjoitti:Kyllä jaksaa isotella "susihukka"...taitaa olla vielä pikku-hukka!


löytyy näitä isottelevia pilvin pimein täältä , varsinkin vierailta :evil:
calle
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä La Elo 12, 2006 7:18 pm

Susihukkanen kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Kyllä jaksaa isotella "susihukka"...taitaa olla vielä pikku-hukka!


Vaikka äiti on sanonut että vieraiden kanssa ei saa puhua, sorrun siihen aina vaan ja uudestaan: Kyllä, pikku-Hukka hyvinkin, ehta 25-vee blondi, aikamoinen rikos näissä piireissä, EIKÖ? :twisted:


Eeet sinä sillon uskalla ruveta sille tuomarille isottelemaan jos olet 25, ja vielä blondiini...elä etes yritäkään..se panee kuule sinut ja kevyesti...eestäpäin...

Nauruksi... :mrgreen:
Viimeksi muokannut ES päivämäärä Ti Elo 15, 2006 7:56 am, muokattu yhteensä 1 kerran
ES
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Su Elo 13, 2006 9:59 am

No nauruksipa hyvinkin sitä tyttöjen kanssa surut pannaan...ilot pannaankin sitten enempi totisella naamalla ja tosissaan yhessä tuumin... :mrgreen:


No Ikaalisissa Suomenajokoira urosten kehää kieputti ammattimies!
Siellä oli kylmä vuosikokouksen aikaan betonihallissa, ja sillä oli pilkkihaalarit viisaasti päällä. Huomattiin se porukalla, että on on piru mieheksi näkemään äkkiä koirasta kAIKEN. Meni se niin pitkälle, että kimpassa yritettiin katella vikoja ja hyviä puolia niistä esitettävistä koirista, että löydetäänkö kaikki, tai ehditäänkö edes porukalla kolmeen mieheen...ei puhettakaan? Sama oli järjestyksen pitäjänä, ei huutanut eikä kuiskannut vaan melkein katseellaan pyöritti...kyllä sellaista oli mukava seurata. Tyttöjä ei kyllä kiusannu...johtuiko sitten siittä, että niilläkin oli melkeen järjestään reilusti vaatatta päällä, että ei pystynyt arvostelemaan muuta kui sinne päin niitä, niin anto olla kokonaan...ainakin tämä tuomari.
ES
 

ViestiKirjoittaja Eri päivämäärä Su Elo 13, 2006 11:29 am

Osaa se Talvikin arvostella kun antoi viikonlopun näyttelyssä kaverin koiralle kolmannen sertin. Onnea vaan...ja pitkiä ajoja!
Eri
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Ti Elo 15, 2006 2:54 pm

Tässä kun tuomareista on puhe ollut, niin minulla meinasi tuon nykyisen koirani kanssa jäädä niin näyttelyt kuin kokeetkin toiseen kansainväliseen näyttelykertaan. Heti eka kerrasta oli C.A.C.I.B jo saatu, ja olo oli huomattavasti turvallisempi toiseen näyttelyyn mennessä. Kehää pyöritti täälläkin jopa tuomareitten koulutuksesta osaltaan vastannut Arne Thurn niminen herrä. Se oli ulkokehä nurmikolla, ja huomasin heti kun menin koirani kanssa kehän viereen vuoroamme odottamaan, että koirani herätti hänessä erityistä mielenkiintoa, vaikka meidän vuoro oli vasta edessäpäin. Hän katseli sitä aina arvioivasti kaiket välit, ja kun sitten vuoro tuli, niin hän otti virnuilevan ilmeen ja kommentoi minulle heti ensisanoiksi, että sinulla on komee koira, synti vaan että on liian iso!!!

Sitten käski kiertää ympyrää ja seurasi..ja sitten otti mitan vasta käteensä ja pysäytti siihen ja kysyi miten paljon ylikorkea se on, sanoin sen korkeuden niin kuin se on eli 60cm minkä hän pisti nauruksi, ja alkoi mittaamaan. Hän tökki mittakepin sinne nurmikon sisaan voimalla ja mittasi kohollaan olevan kaulan päältä, eikä säkän, ja oli itse edessä koko ajan etten nähnyt tulosta, ja sai mitaksi 63 cm. Sanoin mielipiteeni hänen mittaustavastaan ja väitin koiraa 60 korkeaksi, mitä se todellisuudessa onkin, näytin hänelle kohdan mistä koiran korkeus mitataan, vaan hän sanoi hoitavansa mittauksen näissä näyttelyissä, johon minä vastasin että näinhän se on ikävä kyllä

Nolla tuli, tuomio ylikorkea.

No siittäkös minä sisuunnuin, sitä mitattiin kotona ja kylässä ja nikkaroitiin mittoja vaikka mihin malliin, se oli ja pysyi 60cm.

Minä ilmoitin sen näyttelyyn taas, ja eiku C.A.C.I.B taas ja ropit sun muut kukkaset ja kunniamaininnat päälle toisen kerran!

No minä olin päässy ottelulämpimäksi siittä jo heti vaikka kuinka, ja taas ilmotettiin näyttelyyn, koira mitattiin tosi nuukaan sisähallissa, ja tulos kirjattiin 59,5 cm ja taas ne halavatun C.A.C.B bit sun muut ropit ja kunniat.

No minä olin siittä meleko pörrevänä sille Arne Thurnille ja yritin saada sen kanssa niin sanottua dialookia asiasta, vaan ei se puhunu eikä pukahtanu millään konstilla sanaakaan. Se nolla on ja pyssyy sielä koiran näyttelylistassa, ja minun puolesta olokoo ku on semmoset valtuuvet kerta mies saanu, että sille ei mittää voi. Ihtesä kyllä nolas eikä mua...

Sen jäläkeen piti kyllä täälläkin pollevana mittausopin kursseja jopa Suomalaisillekin.

Että silleen.
Viimeksi muokannut ES päivämäärä Ti Elo 15, 2006 4:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
ES
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Ti Elo 15, 2006 4:47 pm

Ei se Arne ainakaan usko suakaa...Sillä on yhtä leviät hartiat ku Säkkiselläki...Aattele ny itekki 4 eri tuomaria saa korkeuteen erua 3,5 senttiä...niin helevetin yksinkertasen mittauksen kaas!
ES
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron